گروه دانش بنیان الووفنی کار

آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی

جدول محتوا

 

لوازم مورد نیاز برای روغن کاری قطعات و آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی 

تماس فوری با تیم دانش بنیان الووفنی کار در تهران و شهرستان ها

09127714246

09395004983

09101427298 

 آموزش روغن کاری کولر آبی

 ۱. روغن کاری کولر آبی:

از اقدامات اساسی و حیاتی در سرویس سالیانه و دوره ای کولرهای آبی،روغن کاری قطعات متحرک و چرخان کولر آبی مانند دینام و موتور،پمپ آب و یاتاقان های کولر آبی است.با روشن کردن کولر آبی در فصل گرما،تمامی این قطعات با چرخیدن و کار خود باعث خنک شدن هوا و انتقال آب به محیط می شوند.

روغن کاری کولر آبی یک فرآیند اساسی در افزایش بهره‌وری و عمر مفید دستگاه است. این فرآیند به منظور حفظ و روان کردن قطعات حرکتی، حفظ درجه حرارت، و جلوگیری از زنگ زدگی و سایش در قطعات کولر آبی انجام می‌شود.

اگر شما هم برای راه اندازی و سرویس کولر آبی خود اقدام کرده اید،در این مقاله به شما آموزش نحوه روغن کاری کولر آبی را میدهیم.تا انتهای مقاله با ما باشید. 

 لوازم مورد نیاز برای روغن کار کولر آبی:

1-روغن با درجه گرانروی متوسط یا روغن هیدرولیک

2-روغندان یا سرنگ تزریق 

3-سمباده نرم،پیچ گوشتی و آچار فرانسه

 

 ۲. قطعات قابل روغن کاری در کولر آبی :

قطعاتی که در کولر آبی نیاز به روغن کاری دارند عبارتند از:

– موتور یا دینام کولر آبی

– پمپ آب کولرآبی

– یاتاقان‌های کولر آبی

۳. آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی بزرگ و کوچک:

در بخش فوق از مقاله آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی،در مورد روغن کاری موتورهای الکتریکی کولر آبی و نحوه انجام آن صحبت می کنیم. بهتر است اطلاعات مربوط به روش و زمان برای روغن کاری دینام کولر آبی نیز بدانید تا برای سرویس و تعمیرات کولر آبی هزینه کمتری پرداخت کنید .

 

 روغن کاری موتورهای الکتریکی کولر آبی:

موتورهای الکتریکی کولر آبی، مانند موتوژن و الکتروژن، برای حفظ عملکرد بهینه و افزایش عمر مفید نیازمند روغن کاری منظم هستند. این موتورها معمولاً دارای دریچه تزریق روغن یا نشانگر سطح آن نیستند، بنابراین برای انجام روغن کاری، نیاز به باز کردن قطعات و درب موتور است.

۴. نحوه روغن کاری موتور کولر آبی های بزرگ و کوچک:

برای انجام روغن کاری موتور کولر آبی، ابتدا قطعات و درب موتور را باز کنید. سپس، با استفاده از روغن مناسب، روغن را به میزان مناسب وارد محفظه موتور کنید. بررسی کنید که روغن به خوبی در تمام قسمت‌های بوش یا بلبرینگ،شفت و درب موتور توزیع شود. در نهایت، قطعات را به دقت در محل آنها به صورت صحیح ببندید.

5.بهترین زمان برای روغن کاری دینام و موتور کولر آبی:

بهترین زمان برای انجام روغن کاری دینام کولر آبی در فصل بهار و ابتدای فصل گرما است. انجام این کار به صورت سالیانه پیشنهاد می‌شود، اما ممکن است در صورت استفاده فراوان از کولر آبی، نیاز به روغن کاری بیشتر باشد. همچنین، در پایان فصل گرما و در حین سرویس آمادگی زمستانه کولر آبی نیز بهتر است یک بار دیگر موتور کولر آبی را روغن کاری کنید.

با توجه به اهمیت روغن کاری موتورهای کولر آبی برای حفظ عملکرد بهینه، بهتر است این کار را به تکنسین و متخصص تعمیرات کولر آبی سپرد تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

تماس فوری با تیم دانش بنیان الووفنی کار در تهران و شهرستان ها

09127714246

09395004983

09101427298

 

آموزش نحوه روغن کاری پمپ آب کولر آبی

تماس فوری با تیم دانش بنیان الووفنی کار در تهران و شهرستان ها

09127714246

09395004983

09101427298 

در این بخش از مقاله آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی سایت الووفنی کار  به آموزش نحوه روغن کاری پمپ کولر آبی می پردازیم:

 

از دیگر اقدامات لازم در هنگام سرویس سالیانه کولر آبی توسط متخصصین و سرویسکاران تیم دانش بنیان الووفنی کار سرویس،رسوب زدایی،رفع سفتی و گریپاژ و روغن کاری،تعمیر 

یا تعویض پمپ کولر آبی است.

اگر شما هم کمی دست به آچار هستید می توانید اقدامات لازم را با مطالعه آموزش نحوه روغن کاری کولر آبی و روغن کاری پمپ کولر بدست آورده و در محل اجرا کنید.

 

آموزش روغن کاری پمپ آب کولر آبی:

روغن کاری پمپ آب کولر آبی یکی از مراحل اساسی در سرویس و نگهداری این دستگاه است. در ادامه به نحوه انجام این کار به صورت مرحله به مرحله پرداخته می‌شود:

 

1-تعیین نوع و مقدار روغن:

قبل از هر چیز، نوع و مقدار روغن مورد نیاز برای پمپ آب کولر را بررسی کنید. این اطلاعات معمولاً در دفترچه راهنمای کولر آبی یا روی بدنه پمپ قید شده است. مطمئن شوید که از 

روغن مناسب و با کیفیت استفاده می‌کنید.همچنین استفاده از روغن سوخته در روغن کاری پمپ، اکیدا مجاز نمی باشد

۲. خاموش کردن پمپ آب:

پیش از شروع به کار، پمپ آب را خاموش کنید و مطمئن شوید که هیچ قطره‌ای از آب در حال چرخش در داخل سیستم نیست.

۳. باز کردن نقطه ورود روغن:

درب پوش پلاستیکی روی پمپ را با باز کردن مهره های روی پمپ آب کولر بردارید.سپس برای دستابی با مناطق روغن خور پمپ آب نیاز است از روغندان لوله پلاستیکی و یا سرنگ 

و آمپول بزرگ استفاده کنید.بلبرینگ بالای محور پمپ آب کولر و وسط شفت پمپ را کمی روغن زده و از تکن دادن پمپ آب جلوگیری نمایید.زیرا در این صورت روغن وارد روتور 

شده و خطرآفرین خواهد بود.

پس از اتمام کار،درپوش و پیچهای روی پمپ آب کولر را بسته و پمپ را در محل خود نصب نمایید.

دقت داشته باشید بهتر است کار در زمان سرویس سالیانه کولر آبی،توسط تکنسین و سرویسکار کولر آبی در محل صورت گرفته و برای جلوگیری از خطرات احتمالی،خدتان از انجام این کار اجتناب کنید

4- راه اندازی پمپ آب:

بعد از اطمینان از بسته بودن پوشش محافظ، پمپ آب را راه اندازی کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که پمپ بدون مشکل اجرا می‌شود و هیچ نشتی یا مشکل دیگری وجود ندارد.

نکته مهم:

 

– بهتر است روغن کاری پمپ آب کولر آبی را به صورت دوره‌ای انجام دهید، به طوری که ممکن است به انتهای هر فصل گرما یا قبل از شروع به کار کولر آبی، این فرآیند را انجام دهید.

 

روغن کاری یاتاقان های کولر آبی

تماس فوری با تیم دانش بنیان الووفنی کار در تهران و شهرستان ها

09127714246

09395004983

09101427298

 در این بخش از مقاله آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی سایت الووفنی کار  به آموزش نحوه روغن کاری یاتاقان های کولی آبی می پردازیم:

تعویض یا روغن کاری یاتاقان‌های کولر آبی نیز یکی از اقدامات اصلی در زمان سرویس و راه اندازی کولر آبی محسوب می‌شود. یاتاقان‌ها بخشی از سیستم حرکتی کولر آبی هستند و 

نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح آن دارند و در صورت عدم سرویس،هر ساله هزینه زیادی برای تعمیرات کولر آبی شما ایجاد خواهند کرد

. سرویس،گردگیری و روغن کاری یاتاقان یا محورهای توربین وسط کولر آبی می‌تواند به بهبود عملکرد، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کولر آبی کمک کند.

بهترین سرویسکاران کولر آبی هر ساله عوامل ذکر شده در زیر را برای سرویس کولر آبی در نظر می گیرند:

 بررسی وضعیت یاتاقان‌های کولر آبی:

 

– در ابتدا، باید یاتاقان‌های کولر آبی بررسی شوند تا وضعیت آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر یاتاقان‌ها ساییده، زنگ زده یا خسته به نظر می‌رسند، نیاز به تعویض یا روغن کاری دارند.

 

 تعویض یاتاقان‌های کولر آبی:

 

– در صورتی که یاتاقان‌ها به شدت خسته یا خرابی محور وسط یاتاقان باعث سرو صدای زیاد کولر آبی شده باشد بهتر است آنها را تعویض کنید. انتخاب یاتاقان‌های با کیفیت و مطابق با استانداردهای سازنده کولر آبی اهمیت دارد.

 

 روغن کاری یاتاقان‌های کولر آبی:

 

– در صورتی که یاتاقان‌ها به نظر می‌رسد که نیاز به تعویض ندارند اما وضعیت روغن آنها ضعیف است، می‌توانید اقدام به روغن کاری آنها کنید. برای این کار، روغن مناسب را با استفاده از سرپیچ یا نقطه ورود روغن مخصوص یاتاقان‌ها به آن تزریق کنید.

 تست عملکرد صحیح کولر آبی:

 

– پس از تعویض یا روغن کاری یاتاقان‌ها، حتماً عملکرد کولر آبی را تست کنید. اطمینان حاصل کنید که همه قطعات به درستی نصب شده اند و هیچ صدا یا لرزش غیرعادی وجود ندارد.

 

با انجام این اقدامات، یاتاقان‌های کولر آبی شما به بهترین شرایط ممکن برای عملکرد صحیح و پایدار خود آماده می‌شوند. همچنین، در صورتی که احساس می‌کنید که نیاز به کمک یا راهنمایی دارید، بهتر است با تکنسین متخصص تعمیرات کولر آبی تماس بگیرید.

سخن پایانی:

انجام سرویس و راه اندازی کولر های آبی و سلولوزی از اقدامات هر ساله ساکنین شهرهای بزرگ در ابتدای فصل گرماست.

اگر نصب و سرویس سالیانه کولر آبی و مراحل آن به درستی طی نشوند منجر به ایجاد هزینه های سربار و مشکلات زیاد ناشی از گرمای هوا برای ساکنین منزل یا محل کار خواهد شد.

در این مقاله سعی شد تا با آموزش نحوه روغن کاری کولرآبی هزینه تعمیر و عیب یابی کولر آبی شما را کاهش داده و به حفظ سلامت کولرهای آبی کمک کرده باشیم.

پیشنهاد می شود اگر تخصصی در زمینه سرویس و تعمیرات کولر آبی ندارید برای این کار از تعمیرکار و سرویسکاران مجاز گروه دانش بنیان الووفنی کار در نمایندگی های:شمال،جنوب،شرق و غرب تهران و نمایندگی های شهرستان ها استفاده نمایید تا با گارانتی و ضمانت خدمات انجام شده،با خیالی آسوده سرمای پاییز را در تابستان تجربه کنید.

 

در صورت نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاع از خدمات و دریافت قیمت نصب و تعمیر انواع برند کولر آبی و سلولوزی و عضویت در گروه های پرسش و پاسخ 

فنی در تلگرام و  واتساپ  و دیدن فیلم های آموزش سرویس و تعمیر و روغن کاری کولرآبی های ایرانی و خارجی در توییتر لطفا روی نام آنها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *